Tatlılar..

Çikolatalı Pasta
MALZEMELER
6 Kişilik
1 adet pandispanya (dikdörtgen şeklinde)
4-5 adet
kiraz şekerlemesi
3/4 su bardağı toz şeker
150 gr
çikolata
hazır
krema
Sos için:
2
yumurta sarısı
4/5 su bardağı toz şeker
6 çorbakaşığı tereyağı (veya margarin)
2 tatlı kaşığı
kakao
3 çay fincanı kahve

HAZIRLANIŞI Tereyağını (veya margarini) oda sıcaklığında yaklaşık 1 saat kadar bekletip,yumuşatın. Yağı bir
kabakoyup krema halini alıncaya kadar ısıtın. . Yumurta sarılarını, tozşekeri, kakaoyu katın. İyice, yumuşak bir krema kıvamına gelene kadar karıştırmayı sürdürün.
Pandispanyayı, üç kat olacak şekilde kesin. Pandispanyanın en alt katını filmle kapladığınız dikdörtgen kek kalıbına yerleştirin. Bir fincan kahveyi ilk pandispanya katının üzerine gezdirin. Hazırlanmış
kremanın yarısıyla üstünü kaplayıp ikinci pandispanya dilimini koyun. İlk katta yaptığınız işlemi yineleyin. Bittikten sonra üçüncü dilim pandispanyayı koyup onu da daha öncekiler gibi ıslatın. Tatlıyı buzdolabına, soğumaya bırakın.
Ezip, ufaladığınız
çikolatayı bir kaba koyup içi sıcak su dolu başka bir kabın içine yerleştirerek eritin. Başka bir kapta tozşekeri çevirin ve yavaş yavaş karıştırmaya devam ederek cikolatanın üzerine dökün. 8-10 dakika karıştırmaya devam edin. Tatlıyı buzdolabından çıkarıp kalıba dökün. Mümkün olduğu kadar hızlı karıştırarak karışımı tatlının üzerine boşaltın. Bir bıçak yardımıyla yüzeyini kare kare e çizin ve yeniden 25 dakika kadar buzdolabına koyun


            Tavuk Göğsü
                                                                                   Malzemeler
  • 1/2 Paket margarin
  • 1 Lt süt
  • 3 Fincan un
  • 3 Fincan şeker
  • 1 Paket vanilya
  • 1 Adet damla sakızı veya falım sade sakız
Hazırlanışı :
Margarini tencereye koyup eritmeye başlıyorum. Margarin eridikten sonra un katıyorum ve bir müddet karıştırarak kavuruyorum. Şekeri ekliyorum ve karıştırmaya devam ediyorum. Sütü yavaş yavaş ekliyorum, sakızı içine atıyorum ve hala karıştırmaya devam ediyorum. Hiç boş bırakmaya gelmez hep karıştırmak lazım… Tavuk göğsü kaynamaya ve koyulaşmaya başlayınca vanilyayı katıyorum ve bir müddet sonra tencereyi ocaktan alıyorum. Yarım saat kadar tavuk göğsümüzü soğuması için kendisiyle baş başa bırakıyorum ve sonra görünümü güzelleşene kadar mikserle çırpıyorum. Sonra tepsi şeklinde bir kaba alıyorum, dolapta yeteri kadar soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapıyorum.

1 yorum:

echemdgn dedi ki...

Oda Arkadaşımın En çok Sevdiği Pasta ..<3

Yorum Gönder

 

About You!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras id arcu nulla. Donec eu risus nisl, id cursus justo. Proin non mauris enim, eu suscipit libero. Fusce eget nunc nibh. Integer elementum consectetur sagittis. Quisque adipiscing auctor risus, id vulputate eros auctor vel. Vivamus pellentesque arcu vel libero eleifend sed aliquam

Free CSS Template by CSSHeaven.org TNB